Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

NLP לעסקים – כוחן של מילים בשיווק העסק

NLP לעסקים – כוחן של מילים בשיווק העסק
קרדיט pixabay

"אנשים רבים שואלים אותי איך הצלחתי לרזות בלי לאבד מאסת שריר".

המשפט התמים הזה, לכאורה, טומן בחובו מספר אלמנטים שהופכים אותו לטקטיקת שיווק יעילה מאין כמותה. ברוכים הבאים לעולם ה- NLP לעסקים.

לא צריך להיות גורו ניו אייג' כדי להבין שמחשבה יוצרת מציאות. הצורה בה אנו תופשים את העולם ואת הסיטואציות השונות סביבנו, מכתיבה גם את תגובותינו הפיזיות, הרגשיות והנפשיות. אולי אין לנו תמיד שליטה על המתרחש, אבל בהחלט יש לנו שליטה על התגובה שלנו למתרחש.

מה זה NLP בעצם? ניתוב לשוני פיזיולוגי (Neuro Linguistic Programming) הוא הרבה מעבר לשיטת טיפול בבני אדם, וההשלכות של השיטה חורגות גם לעולם העסקים. כך תשתמשו בעקרונות ה-NLP כדי לייעל משמעותית את יכולות השיווק שלכם.

NLP לעסקים - כוחן של מילים בשיווק העסק
קרדיט pixabay

פנייה ישירה אל תת המודע

מחקרים פסיכולוגיים מצאו שככל ששפה אנושית עשירה יותר בתיאורים של צבעים, כך דוברי השפה מסוגלים לראות יותר צבעים בפועל. לדוגמה, ברוסיה יש כמה וכמה מילים לצבע הכחול, ובהתאם לכך אנשים ממוצא רוסי נוטים לראות יותר גווני כחול מאשר האדם הממוצע. דוגמה נוספת – לאנשים שנולדו בסיציליה אין צורת עתיד, ולכן הם אינם דואגים ממה שיהיה אלא מרוכזים בכאן ובעכשיו.

הדוגמאות הפשוטות הללו מוכיחות שלשפה ולמחשבה יש השפעה, ישירה ועקיפה, על המציאות (או לפחות על תפישת המציאות). בתחום הפסיכולוגיה זה מוכר כהיפותיזת ספיר-וורף, אבל איך כל זה קשור לעולם השיווק העסקי? פשוט מאוד. באמצעות שפת ה- NLP אנו יכולים לחדור את המגננות הרציונליות שעוטפות את כולנו, ולהגיע ישירות לשיג ושיח עם תת המודע.

למכור פתרונות – לא מוצרים

כדי לשכנע מישהו לקנות מאיתנו את המוצר או את השירות, אנו צריכים לעקוף את הרציונל ולפנות ישירות לרגש. את זאת עושים באמצעות יצירת קשר עם תת המודע. כתיבה שיווקית מבוססת NLP עושה זאת ביעילות. לדוגמה: "חמש שיטות שיקפיצו את המכירות באתר תוך 30 יום".

משפטים שכאלה כוללים בתוכם הנחות מובלעות מראש. הנחות אלו הן שעוקפות את הרציונל ופונות ישירות אל תת המודע. למרות שהאפקטיביות הגדולה ביותר היא ליצור פנייה שיווקית בשפה חיובית, גם לפנייה שלילית יכולה להיות ההשפעה הדרושה. לדוגמה: "חמש טעויות שאתם עושים בשיווק העסק וניתן למנוע כבר עכשיו".

בשיווק כמו בשיווק, אתם חייבים לזכור שאתם בעצם לא מוכרים מוצרים או שירותים – אתם מוכרים מענה לבעיות, לכאבים ולסיטואציות הדורשות טיפול. כמובן שכדי להגיע למיומנויות השיווק היעילות ביותר, דרושה הכשרה מתאימה מאנשי מקצוע בתחום. מוסדות המציעים לימודי דימיון מודרך ו-NLP כגון מכללת רטר, יכולים להיות התחלה טובה בהחלט, באמצעותם תוכלו לחדד את יכולות השיווק והמכירה שלכם.

החוכמה בשיווק באמצעות NLP היא להכיר את המועקות ואת המכאובים של קהל היעד, ואז לזקק אותם לתוכן מכירתי שכולל הנחות מובלעות (דוגמת אלו שהוצגו מקודם). התוכן השיווקי שאתם מייצרים צריך תחילה להכיר בבעיות, ואז לתת להן את המענה הכה דרוש לקהל היעד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב
שמן לאוטו הוא מרכיב בסיסי בתחזוקה ובביצועים של מנועי רכב....
חובות שאפשר לשלם כדאי להסדיר בהקדם
גם אם צברתם חוב גדול מאוד ואתם יכולים לשלם אותו...
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
תביעה לביטוח לאומי: עניין מורכב יותר ממה שחשבתם
כולנו משלמים לביטוח לאומי, בין אם בתור שכירים ובין אם...
זכויות עובדים חייבות הגנה גם היום
באופן מפתיע, למרות שיש כל כך הרבה מודעות לזכויות עובדים...
מתי ניתן לשנות הסכם גירושין?
כאשר זוג  מתגרש ומגיע להסכם גירושין, הסכם זה על כל...
שמן CBD לטיפול בחרדה והזעת יתר
בשנים האחרונות, שמן CBD הפך לאחת מהאפשרויות הפופולריות ביותר בקרב...
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...